Układ rozrządu to najważniejszy z elementów silnika spalinowego. Jest on odpowiedzialny za umożliwienie dopływu do cylindrów mieszanki paliwowo-powietrznej i odprowadzenie z nich produktów spalania. Dzięki temu, samochód ma szansę uzyskiwać odpowiednie osiągi. Układ rozrządu znajduje się w każdym silniku tłokowym. W autach występują dwa typy rozrządu: układy, w których napęd z wału korbowego na wałek rozrządu zapewnia elastyczny pasek rozrządu, oraz posiadające łańcuch rozrządu.
O terminie wymiany paska rozrządu czy raczej kompletnego układu rozrządu jasno mówi instrukcja obsługi. Czasem jednak wskazówki w niej zawarte rozmijają się z prawdą, a po okresie gwarancyjnym producenci nie biorą za nie odpowiedzialności. Warto zatem zapytać mechanika wyspecjalizowanego w danej marce, kiedy konieczna będzie wymiana paska rozrządu. Tylko nieliczne modele samochodów wytrzymują bez wymiany więcej niż 90 – 120 000 km. W większości przypadków pasek rozrządu wymienia się co 90 000 km, lub – jeszcze lepiej – co 60 000 km. Dla pewności (wraz z wiekiem auta) warto ten okres skracać. Wymiana paska rozrządu zalecana jest niezwłocznie w przypadku nabycia używanego auta, które nie posiada udokumentowanej historii serwisowej.
W MotoOgar dokonujemy profesjonalnej wymiany paska rozrządu oraz osprzętu układu rozrządu po atrakcyjnych cenach.