Filtry cząstek stałych mają za zadanie eliminować ze spalin silników wysokoprężnych rakotwórcze substancje, w tym związki sadzy. W ten sposób chronione jest zdrowie i życie nas wszystkich. Często kierowca dowiaduje się o jego istnieniu dopiero, gdy zapali się świecąca na żółto kontrolka ostrzegawcza.

Filtr DPF wyłapuje cząstki sadzy. Gdy jego zapełnienie osiągnie poziom ok. 50%, komputer inicjuje proces wypalania (samoczynne czyszczenie DPF). Wtryskiwacze za pomocą dawki dopalającej dostarczają dodatkową porcję paliwa. Powoduje to wzrost temperatury spalin z poziomu ok. 200° C do ok. 550° C., a to wystarczy do usunięcia z filtra DPF cząstek sadzy. Problem polega na tym, że w warunkach ruchu miejskiego lub gdy auto pokonuje krótkie dystanse, komputer nie zdąży wykonać całego procesu wypalania. Prowadzi to do zapchania filtra.

W takich przypadkach wymiana filtra nie jest konieczna. Możliwa jest regeneracja filtra DPF. Nasz serwis wykonuje czyszczenie DPF poprzez wtryśnięcie preparatu czyszczącego bezpośrednio do filtra cząstek stałych. Tam środek rozpuszcza nagromadzoną sadzę, która zostaje spalona w trakcie ręcznie uruchomionego w samochodzie programu regenerującego (tzw. regeneracja DPF w trybie diagnostycznym).

Zapraszamy do umówienia się na wizytę

Imię i Nazwisko

Marka i model auta

Opis zadania dla serwisu

Email